Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019

"Ο ΓΚΡΙΖΟΥΛΗΣ ΠΟΝΤΙΚΟΣ" ΜΑΣ ΤΥΠΩΘΗΚΕ ΚΙ ΕΓΙΝΕ ΕΝΑ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΒΙΒΛΙΟ!

Κάθε χρόνο στο Σχολείο μας, στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ζευγολατιού, όλοι μαζί, στο πλαίσιο διαφόρων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, δημιουργούμε καταπληκτικά έργα. 
Από ένα τέτοιο πρόγραμμα είχε προκύψει ένα θαυμάσιο παραμύθι, "Ο Γκριζούλης Ποντικός". Έγινε ένα απλό βιβλίο στον εκτυπωτή του Σχολείου και έμεινε κλεισμένος στο Αρχείο μας.
Πρόσφατα, με την οικονομική στήριξη τριών εκ των Βουλευτών του Ν. Κορινθίας, της κας Μαρίας Θελερίτη και των κ.κ. Γιώργου Ψυχογιού και Γιώργου Τσόγκα, καθώς και του Βιβλιοπωλείου "Α. Μπιτσάκου" στο Βραχάτι Κορινθίας, βγήκε από το Αρχείο και τυπώθηκε σε ένα υπέροχο δίγλωσσο βιβλίο.
Όλοι εμείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί του Σχολείου, ευχαριστούμε για την ευγενική χορηγία.
Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Όλοι γνωρίζουμε πως το παραμύθι μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο βοήθημα για τη γνωστική, γλωσσική και αισθησιοκινητική καλλιέργεια του παιδιού. 
Παρατηρήσαμε πως οι αισώπειοι μύθοι κέντρισαν περισσότερο το ενδιαφέρον των μαθητών μας. Ένας μύθος από αυτούς τους εντυπωσίασε. Είχε σαν πρωταγωνιστές το λιοντάρι και την αλεπού. Με αφορμή αυτόν, προωθήσαμε την ιδέα να γράψουμε κι εμείς έναν μύθο με ζώα.
Eπιλέξαμε τη γάτα και το ποντίκι, δυο ζώα ιδιαίτερα οικεία για τους μαθητές μας. Φτιάξαμε μια σύντομη ιστορία με αυτά τα δύο ζώα και συζητήσαμε τον τίτλο της. Αποφασίσαμε να την τιτλοφορήσουμε “Ο ΓΚΡΙΖΟΥΛΗΣ ΠΟΝΤΙΚΟΣ”.
Τον μύθο του Αισώπου τον είχαμε συναντήσει και σε έμμετρο λόγο και τον είχαμε αναγνώσει στους μαθητές. Έτσι προέκυψε η ιδέα να φτιάξουμε κι εμείς το μύθο μας σε έμμετρο λόγο.
Ύστερα σκεφτήκαμε πώς θα μπορούσαμε να εικονογραφήσουμε τον μύθο μας. Ετοιμάσαμε διάφορα σκίτσα, με ιδέες των παιδιών κι εκείνα τα χρωμάτισαν κατάλληλα. 
Αφού ετοιμάσαμε τα σκίτσα, τα βάλαμε σε μια λογική σειρά και ολοκληρώσαμε τον μύθο. 
Κάποιος είχε την ιδέα να μεταφράσουμε τον μύθο και στη γλώσσα των Ρομά. Η ιδέα μάς βρήκε όλους σύμφωνους και το πράξαμε, με τη βοήθεια των μεγαλύτερων μαθητών. Η γλώσσα αυτή είναι μόνο προφορική κι αποδόθηκε γραπτά με ελληνικούς χαρακτήρες, στο πλαίσιο του δυνατού.
Συνεργαστήκαμε με τη νηπιαγωγό Ισιδώρα Παππού, που υπηρετεί σε νηπιαγωγείο της Ιθάκης και με την οποία είχαμε άριστη συνεργασία και κατά το παρελθόν, όταν υπηρετούσε στο 3ο Νηπιαγωγείο Ζευγολατιού, με το οποίο μοιραζόμαστε τον ίδιο αύλειο χώρο. Της προωθήσαμε ηλεκτρονικά το κείμενο κι εκείνη αφού το διάβασε, το ηχογράφησε, αποδίδοντάς το καταπληκτικά και μας το επέστρεψε, με τον ίδιο τρόπο.
Τα ζωγραφισμένα έργα των μαθητών ψηφιοποιήθηκαν και σε ειδικά προγράμματα, στον Η/Υ, έγινε η επεξεργασία τους, από τον συνάδελφο, Δημοσθένη Χριστόπουλο. 
Επενδύσαμε μουσικά το κείμενο και η επιλογή των μουσικών κομματιών έγινε από τους εκπαιδευτικούς Δημοσθένη Χριστόπουλο και Ισιδώρα Παππού.
Το τελικό οπτικοακουστικό αποτέλεσμα, που αποτυπώνεται σε μια μικρή και απλή ταινία κινουμένων σχεδίων, καταγράφηκε σε CD, που θα συνοδεύει το βιβλίο μας, με σκοπό να προσελκύσει τους μικρούς μαθητές, που δεν έχουν ακόμη αναπτύξει την αναγνωστική ικανότητα.
Δήμητρα Τσεπεντζή
Διευθύντρια 2ου Δημοτικού Σχολείου Ζευγολατιού

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.